Apelurile la 112 vor fi identificate și localizate automat

ANCOM a adoptat în 16 noiembrie 2016, o decizie care va crește calitatea informațiilor de localizare transmise către Sistemul național unic pentru apeluri de urgenta (SNUAU). Astfel, administratorul SNUAU va putea stabili cu o mai bună acuratețe poziția celor care solicita ajutor la numărul de urgenta 112, ceea ce ar putea contribui la scăderea semnificativă a timpilor de intervenție.

Furnizorii de rețele publice mobile de telefonie vor avea obligația de a transmite, in maxim 20 de secunde de la momentul inițierii apelului, a informației de localizare a apelantului.

În plus față de îmbunătățirea informațiilor de localizare primară, furnizorii vor putea transmite către operatorul 112 și apelurile inițiate pe o conexiune de date prin intermediul altor rețele de acces la internet, atunci cănd apelantul se afla într-o zonă în care nu există semnal de la nicio rețea mobilă dar cu acces la internet WiFi. În aceste cazuri, se va transmite către operatorul 112 cea mai recentă informație de localizare primară cunoscuta a terminalului apelantului, împreună cu marcajul temporal corespunzător, a explicat Eduard Lovin, Director Executiv Reglementare în cadrul ANCOM.

Date fiind evoluțiile tehnologice recente la nivelul rețelelor și terminalelor de telefonie mobilă, decizia ANCOM completează metoda de localizare „cell-ID” cu metode de localizare mai precise. Astfel de soluții de localizare avansate includ, de exemplu, funcționalitatea Advanced Mobile Location (AML), care utilizează informații generate de sistemele globale de navigație prin satelit (GNSS) și de punctele de acces de tip WiFi.

Sursa: ANCOM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *